Nu arunca mancarea ramasa in farfurie la restaurant, ia-o intr-o Doggy Bag!

Ce cantitate de mancare arunca restaurantele? Cat din aceasta cantitate este mancare intoarsa de la mese? Cat de interesati sunt consumatorii de ce se intamplă cu mancarea pe care o lasa in farfurii?
doggy.jpg

Raspunde la aceste intrebari al doilea Raport Global privind Meniurile, lansat de Unilever Food Solutions. Studiul “Bucatarii sustenabile: Cum reducem reziduurile alimentare” arata ce cantitati de deseuri alimentare arunca restaurantele, precum si care este atitudinea consumatorilor fața de problema resturilor alimentare produse de restaurantele unde obisnuiesc sa manance cand ies in oras.

Cifrele comunicate prin Raportul Unilever Food Solutions sunt impresionante: in fiecare an, industria alimentara genereaza in intreaga lume 3 milioane de tone de deseuri alimentare**, dintre care 1 milion de tone provin din mancarea pe care consumatorii o lasa in farfurii la restaurante.

„Cantitatea tot mai mare de deseuri alimentare rezultate in restaurantele din lumea intreaga ne-a facut sa ne implicam intr-o campanie de informare asupra risipei de alimente. Prin solutiile propuse, cat si prin campaniile de educare a publicului larg, ne alaturam partenerilor nostri din industria de horeca in lupta de a reduce deseurile alimentare”, precizeaza Maria Gavrilescu, Chanel Marketing Leader in cadrul Unilever Food Solutions Romania.

Pentru a incuraja preocuparea consumatorilor pentru cantitatea de reziduuri alimentare aruncate de restaurante si pentru a ajuta la reducerea acestei cantitati, Unilever Food Solutions Romania a distribuit in Centrul Vechi 5 000 de pungi de hartie, in cadrul evenimentului A doggy bag is a goodie bag, cu mesajul ca fiecare dintre noi poate contribui la reducerea cantitatii de deseuri aruncate de restaurante cu o punga, incurajand consumatorii sa ia mancarea ramasa in farfurie la pachet.

Bucurestenii care au ajuns in Centrul Vechi vineri seara au primit doggy bag-uri la intrarea in restaurante si pub-uri, in care au fost incurajati sa-si ia mancarea la pachet cand le ramane in farfurie. Evenimentul a precedat comunicarea rezultatelor Raportului Bucatarii Sustenabile si a venit in sustinerea lui, scopul acestei actiuni fiind de a transforma o simpla masa in oras intr-o actiune de protejare a mediului, printr-un gest simplu de a lua resturile alimentare acasa, intr-o punga de hartie (doggy bag), numita Punga pentru bunatati, tocmai pentru ca a fost creata ca o solutie de gestionare a resturilor alimentare.

“Ceea ce am vrut sa transmitem prin aceasta actiune este ca prin simplul gest de a-ti lua ceea ce-ti ramane in farfurie acasa, intr-un doggy bag, ajuti la reducerea cantitatii mari de deseuri alimentare aruncata anual de restaurante. Si este doar un prim pas, pentru ca astfel de actiuni vor continua, tocmai pentru ca pana acum am vazut  cat de mult rezoneaza consumatorii cu acest subiect in mediul online, unde am intiat o dezbatere cu privire la  cererea sau nu a doggy bag-ului.”, adauga Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader Unilever Food Solutions.

Facebook Comments

PUBLICITATE

PUBLICITATE

EVENIMENTE



PUBLICITATE