Iarna grea dubleaza pretul legumelor in luna martie

Sursa
Mediafax
Foto
Shutterstock
Preturile legumelor se vor dubla, in martie, ca urmare a dereglarii productiei din cauza vremii nefavorabile, a declarat joi pentru Mediafax Cristian Rusu, directorul asociatiei producatorilor de legume si fructe Hortifruct.
legume.jpg

Multe tari au fost afectate de vremea nefavorabila, iar productia a fost dereglata, astfel incat oferta va fi insuficienta, iar preturile se vor dubla, a spus Rusu, in prezenta ministrului Agriculturii, Stelian Fuia, aflat in vizita la serele din Popesti-Leordeni.

„Partea afectata se reflecta in costurile de infiintare a productiei. Va fi o intarziere pe piata de cel putin o luna a productiei de legume romanesti – salata, rosii, castraveti si altele, iar scumpirea va fi de 100%, incepand de acum. Deja importatorii stiu ca avem probleme si stiu ca avem pagube, si acum s-au repliat pe preturi”, a spus Rusu, citat de Mediafax.

El crede ca preturile, odata marite, se vor mentine la acel nivel tot anul 2012.

„Tot ciclul de productie va fi afectat, in special lunile martie si aprilie, dar tot anul va fi decalat cu o luna-o luna si jumatate. Am avut doua tipuri de pierderi: una cauzata de vremea nefavorabila, este vorba despre caderea infrastructurii serelor, si o pierdere economica din cauza intarzierilor, a reparatiilor si a pierderilor pe care le-am avut cu semintele”, a spus Rusu.

El a declarat ca la nivel national sunt circa 300 de hectare de sere de legume, dintre care cel putin 75-80% au fost afectate de vremea nefavorabila din prima jumatate a lunii februarie. Din serele de la Popesti-Leordeni, care se intind pe 90 de hectare, a fost afectata 65% din suprafata.

„Eu nu cred ca va fi chiar o dublare de pret, o sa vedem in zilele urmatoare ce se va intampla. Dar probabil ca o sa vedem in luna martie o oferta mai mica pe piata de salata, de castraveti”, a spus, la randul sau, ministrul Agriculturii, Stelian Fuia.

Facebook Comments

Admin

Adauga comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

PUBLICITATE

EVENIMENTE



PUBLICITATE